Submission ergens te zien?

Tjerk Jouwstra tjouwstra at WXS.NL
Thu Dec 9 11:50:39 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Mark,

Theo van Gogh noemde submission dan ook niet anders dan een aardig pamflet
en zo moet je de film ook zien. Maar de boodschap moeten we inderdaad ter
harte nemen: ook ik gruwel van de onderdrukking van de Islam vrouwen en de
overheid moet in ieder geval niet meewerken aan de instandhouding ervan. Kan
je een bouwvergunning voor een bouwwerk afgeven, als daar expliciet in een
gesepareerde vrouwenruimte wordt voorzien, of in de bouw van huizen, waarin
de vrouw ongezien voor de vreemde mannelijke bezoeker kan wegvluchten?

Verder lijkt het me een emancipatiekwestie. Als ik zo naar mijn (zichtbaar)
islamitische studentes kijk, denk ik dat het wel goed komt, maar ja, deze
zijn, sorry, worden hoger opgeleid.

Groet,

Tjerk