Submission ergens te zien?

Wed Dec 8 20:33:41 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

PS
Overigens vind ik je opmerking dat ik Marcel en Max zwart zou maken echt onzinnig. Zij misbruiken hun onaantastbare posities, en gaan open debat uit de weg. Ik verwijs altijd rechtstreeks naar hun uitlatingen en onzinnige, ongefundeerde verhalen waarin ze andersdenkenden zwart maken en levensgevaarlijk verdacht, en roep ze op als ik de kans krijg de inhoud te bespreken. En vele anderen proberen dat.

Maar dat gaan ze uit de weg, deels omdat als je hun gebrek aan inhoud en ophitstende methoden bekritiseert, gelijk wordt ingedeeld bij hun "vijand" en de in hun blinde ogen onfatsoenlijken. Denk niet dat ze ooit reageren op kritiek,of in debat gaan, alleen voor monologen zjn ze beschikbaar, de lafaards.
Ze blijven hun gevaarlijke onzinverhalen gewoon vanuit hun onaantastbare ivoren torens verkondigen. Als beschermde columnist net als Plasterk, e.v.a., waartegen zelden gefundeerde kritiek wordt geplaatst, en als minister van staat.

Juist dergelijke hooggeplaatsten horen geen kordons om zichzelf en hun vriendjes te leggen, maar het debat met het volk open en met eerlijke gelijke "wapens" aan te gaan. Dat is op zijn minst sportief. Weg met he regentisme waarvan dit land doordrenkt is tot diep in de media.

En dat geldt idem voor vele andere hotemetoten zoals Hans van Mierlo en Jan Terlouw ("We moeten besturen" buiten het congres om versus de wel gekozen Lousewies) en vele andere onaantastbare columnisten in de belabberde kwaliteitskranten zonder hoor en wederhoor, waarmee we het in dit land nog steeds moeten doen. Op de tv en radio is het meestal niet anders.
De praktijk van elders van het tegenover elkaar plaatsen van meningen, van hoor en wederhoor, is hier helaas uiterst schaars, waardoor we geen open debatklimaat bevorderen, maar eerder andersom.

Fritz