Submission ergens te zien?

Wed Dec 8 20:19:38 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ik denk dat Ayaan te veel verdraaid wordt, Mark,

Ik heb nog nooit zoiets gehoord van haar waarnaar jij verwijst.
Wel veel klinklare onzin die over haar geschreven en gezegd wordt.

En wat Van Dam en Van der Stoel doen, andersdenkenden untermenschen noemen en buitengewoon minderwaardig, en in het AD Wilders koppelen aan de moslimoorlog en macedonië en brandstichtingen en dergelijke voor zover bekend door vandaaltjes die dat dagelijks doen en linkse jongeren die stemming willen maken, plus oproepen tegen denkbeeldige gevaren en agressieve kordons om machtshebbers tegen het volk en zijn vertegenwoordigers, daarheb ik geen enkle respect voor, Mark.

Maar als je mijn brief in de Volkskrant leest bijvoorbeeld, of anderevoorbeelden over Marcel, dan lees je ook dat ik zijn vroegere brille respecteer en ook als hij inhoud naar voren brengt, zijn argumenten. Maar zijn gevaarlijke en smerige stemmingmakerij tegen andersdenkenden, door verdraaiingen en leugens, nee, mij te gevaarlijk. Ik zou niet weten wat daaraan te respecteren valt.

Maar let wel, ik heb deze twee geen benamingen gegeven of verdacht gemaakt zoals zij dat voortdurend, zeker Marcel, met anderen doen. Het ware mij juist lief als we in Nederland van dat inhoudsloze en populaire volksvertegenwoordigers en opiniemakers gevaarlijk verdacht makende klimaat afkomen. En partijleiders en -hotemetoten en regeringskringen horen het goede voorbeeld te geven, de werkelijkhied is andersom. Het haatzaaien tegen politieke tegenstanders (andersdenkenden) en machtsbedreigers komt vooral vanuit juist die kringen.

Fritz