Subject: Re: Paswoord voor archief

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Tue Dec 7 00:04:08 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 13:09 6-12-2004 +0100, Erik van den Muijzenberg wrote:

   Omdat ik werd geblokkeerd
>- zonder waarschuwing overigens - is
>iemand anders opgestapt omdat hij vond
>dat *ik* daar werd weggepest.

Goh, merkwaardig. Ik kreeg toch echt een mailtje van een jongedame die me
redelijk wanhopig mededeelde dat u haar had weggepest. Maar ze zal het wel
fout hebben gehad: zij heeft ú weggepest, toch!. Door weggepest te worden,
waarschijnlijk. Hoe durft ze u weg te pesten door te klagen dat ze door u
is weggepest. De wereld volgens Muijz.

>Ik zou het w illen omdraaien: misschien kunt
>u ook op Wikipedia voortaan een wat meer
>gematigde toon aanslaan.

De wereld volgens Muijz: draai altijd hetgeen een ander beweert vierkant om.

>Wikipedia kent - anders dan u blijkbaar denkt -
>maar 1 regel, namelijk "Voel je vrij en ga je gang."

Nee, hoor, u hebt kennelijk niet door hoe wikipedia werkt. Er zijn strakke
regels bij wikipedia. U kunt ze vinden op hun homepagina. Ik stel voor dat
u nog eens goed de gedragsregels voor wikipedianen doorleest.

>Nee, u heeft er nog steeds niets van begrepen.

Mij is door leden van de wikipedia gemeenschap duidelijk gemaakt hoe ze
werken: er wordt goed overleg gepleegd en zorgvuldig onderzoek gepleegd
alvorens men tot publicatie van een artikel overgaat. Ze hebben u er
fijntjes aan herinnerd dat u deze regels hebt geschonden, of is dat weer
hún fout?

>Moderator is een zuiver *technische* functie.

Er is een overleg van moderatoren, en deze mensen zijn technisch in staat
om bepaalde mensen met hun fikken van bepaalde artikelen af te laten
blijven. Hetgeen bij u geschiedde. Need I say more?

>Alle beslissingen worden in onderling overleg
>genomen; er bestaat bij de Wikipedia *geen*
>supervisie.

Er schijnt een opperwikipediaan te bestaan. En leg me eens uit, beste
mijnheer van den Muijzenberg, als er geen supervisie is: wie heeft u dan
drie keer geblokeerd? Wie heeft u toegang tot artikelen over Hein van
Meeteren en de Digitale Burgerbeweging ontzegd?

>Er zijn enkele passages geschrapt, en er is
>geopperd dat ik me beter even niet met
>het artikel kan bezighouden. Verstandig.

Inderdaad, uitermate verstandig. U had dat beter eerder kunnen bedenken.

>Maar er is geen sprake van een verbod.

Nee, van een onmogelijkheid tot schrijven. Zoiets heet verbod.

>Begrijpelijk, want hoe zou dat gestalte
>moeten krijgen?

Door uw naam en ip-nummer te blokkeren voor een bepaald artikel.

>Nogmaals: moderator is bij de Wikipedia een
>zuiver *technische* functie. Er is ook geen
>sprake van een verbod.

In een gevangenis is het afsluiten van buitendeuren voor gevangenen een
zuiver * technische* functie. Er is helemáál geen sprake van een verbod tot
uitbreken. Natuurlijk, mijnheer vd M, natuurlijk.

>Dat u de donateurs voor NSB-ers uitmaakte
>is gewoon de waarheid meneer Van Meeteren

De waarheid is dat DB.NL geen *donateurs* kende, mijnheer vd M. Als u dit
verschil al niet kent, hoe staat het dan met uw geloofwaardigheid ten
aanzien van de rest van uw litanieën.

>Dat de omgangsvormen niet in de laatste
>plaats door uw toedoen zienderogen achteruit
>gingen, is gewoon de waarheid meneer Van
>Meeteren.

Gewoon de waarheid. Gewoon de waarheid. Sterke argumentatie. Gewoon de
waarheid, weetjewel. Gewoon, de waarheid.

>Nee, wat ik schreef is gewoon de waarheid.

Ja Muijzenberg, gewoon de waarheid, dat hád u al verteld.

>Helemaal niet.

Natuurlijk niet. Gewoon de waarheid. Helemaal niet.

>Ze begrepen precies hoe laat het was, toen
>u alle gelegenheid kreeg om correcties voor
>te stellen, en u in plaats daarvan ineens ging
>terugkrabbelen en begon te betogen dat u
>te onbeduidend was voor een artikel in de
>Wikipedia. Zeer komisch allemaal.

Komisch genoeg om ú het recht af te nemen nog iets te publiceren over HvM
en DB.NL. Inderdaad, bijzonder komisch.

>Neee, nu vergist u zich weer heel erg.

Natuurlijk. Gewoon de waarheid. Anderen vergissen zich, u zegt per
definitie "gewoon de waarheid".

>Zoals al vaker gezegd: zoek hulp voor uzelf.

Dat doe ik al regelmatig: hulp in de huishouding, hulp bij autopech, hulp
bij computercrashes. Maakt u zich geen zorgen. Ik krijg voldonde hulp.

>Het gaat niet om een 'vergelijkinkje' maar
>om het willens en wetens beschadigen van
>uw opponenten.

Ja, daar heeft u een punt. Houd u daar eens mee op, dan heeft u geen last
meer van me en kunt u zich in rust en regelmaat wijden aan uw wikipediaanse
arbeid.

>Bovendien zijn dergelijke vergelijkingen zeer
>kwetsend voor de slachtoffers van de oorlog
>en/of de holocaust omdat ze - bedoeld of
>onbedoeld - deze onbeschrijfelijke tragedie
>terugbrengen tot het niveau van 'een historisch
>vergelijkinkje'.

U haalt er weer van alles bij, u lijkt Thom de Graaf wel (Anne Frank). Het
enige dat ik zeg dat u me sterk deed denken aan enkele laffe
NSB-tiepjes  die het 60 jaar geleden leuk vonden "Volksvijanden" verdacht
te maken met hetzerige karikaturale stukjes. Met uw klikkerij en uw
mailtjes naar het D66-bestuur en uw vunzige stukjes op deze lijst over mij
tijdens de campagnetijd deed u hetzelfde.

Wen er nu maar aan: Hein krijgt u niet klein en slopen lukt u ook niet.