De rol van de lijstbeheerder

Mon Dec 6 16:47:27 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste John,

Ik zal vanaf nu voorlopig nog slechts reageren op vragen en zaken die mij
persoonlijk direct aangaan. Uiteraard ook als er algemene zaken en vragen
aan de orde komen, waarbij  ik nou eenmaal ook direct persoonlijk of
inhoudelijk betrokken ben, en waarvoor ik op zijn minst een beleefde
informatieplicht voel, als anderen die informatie niet net zo goed (zouden
kunnen) geven.

Want uiteraard begrijp ik goed dat los van antwoorden op mij persoonlijk
gestelde vragen, dat ik ook "een quotum" om inhoud aan te dragen en mee te
praten waar politiek inhoudelijk interessante zaken aangedragen werden,
flink gebruikt heb. Ik hoop dat deze lijst die ik al jaren ook heel graag
lange periodes passief doorlees, van persoonlijke aantijgingen naar wie dan
ook gevrijwaard zal blijven en
politiek inhoudelijk weer het niveau zal bereiken dat ik roemde toen ik mede
als statenlid ervoor pleitte om de link vanuit de d66-site te handhaven, wat
helaas niet kon omdat er naar de smaak van D66 te veel gelasterd werd op
deze lijst.

Als ook ik persoonlijk geen onderwerp meer ben van deze lijst, die
oorspronkelijk aan D66 gelieerd was en alleen over politieke inhoud ging,
zal ook dat geen aanleiding meer geven om per geval te overwegen om te
reageren op datgene dat mij persoonlijk aangaat. Op zich zie ik overigens
geen direct verband tussen mijn enthousiasme voor inhoudelijk debat hier en
de persoonlijke aantijgingen en vragen. Althans niet vanuit mij. Maar ik
respecteer de wens die sommigen naar mij uitten om minder inhoudelijke
bijdragen en reacties te posten. No hard feelings!

Overigens ben ik zeer benieuwd naar de verdere behandeling van je
belangrijke actuele politieke motie over onderwijs en integratie i.p.v.
segregatie, en jouw bijdragen een initiatieven om, zoals jij dat noemde als
ik me goed herinner, D66 en de interne democratie weer tot leven te wekken.

Hartelijke, en vrijzinnig democratische groeten,

Fritz