Say the word and you'll be free: Immigrant

Mon Dec 6 14:26:28 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Say the word and you'll be free: Immigrant

Denen en Moffen kijken thans hoofdschuddend naar Nederland.

In Denemarken ziet men het geval Nederland inmiddels als een horror-
voorbeeld van ongeremde immigratie. In ons kleuterland durft geen
politicus het woord 'immigrant' zelfs maar uit te spreken. Doet immers
denken aan het vergassen van Joden en zo.

In plaats van het woord te gebruiken, haalt men liever Moslims door
het slijk - met alle gevolgen van dien. Ik moest bekennen dat ik niet
wist dat Dijkstal hetzelfde had gezegd als ik de laatste tijd op deze
lijst van D66 - maar ook hij heeft het nog steeds niet over immigran-
ten.

Dat zou te ver gaan in het land dat de problemen liever wegzwijgt dan
oplost.

Wat we momenteel zien is dat het rechtse antwoord op de politieke cor-
rectheid dus ook niet werkt (ik voorspelde dat hier toen ik een 'derde
weg' bepleitte). Rechts trapt thans richting Moslims, loopt ideolaat
achter een psychiatrisch geval als Hirsi Ali aan. Terwijl we het zwakste
kabinet ooit hebben, loopt onze maatschappij volkomen vast, louter omdat
we een woord niet durven gebruiken. Het is onvoorstelbaar.

Iedereen heeft het over dat woord zonder het te gebruiken. We mogen wel
scholen in de fik steken, kerken en moskeeen afbranden - zolang we dat
ene woord maar niet uitspreken.

En dat alles geschiedt uiterst hypocriet onder het vaandel van de 'vrij-
heid van meningsuiting'. Daar zou alles om draaien. Wie tegenwoordig voor
deze vrijheid is, en dat is helaas bijna iedereen, geeft daarmee te kennen
er alles voor over te hebben om dat ene woord maar niet te hoeven uitspre-
ken. Geraaskal van de bovenste plank valt ons Volk ten deel.

Voorbeeldje. Kijk eens naar deze lijst van deze week. Zoek op het woordje
'immigrant':
     http://listserv.surfnet.nl/scripts/wa.exe?S2=d66&I=1&X=-&a=today-6&b=today&q=immigrant&0=S
nu trek je daar alle bijdragen van af, waarin ik (dus iemand die niets
moet hebben van dat geraaskal over de vrijheid van meningsuiting) voorkom:
     http://listserv.surfnet.nl/scripts/wa.exe?S2=d66&I=1&X=-&a=today-6&b=today&q=immigrant+NOT+fluks&0=S
Inderdaad: men houdt niets over...

We leven in een omgekeerde wereld, de gekte is totaal.

Marc Fluks, Amsterdam