De rol van de lijstbeheerder

Sun Dec 5 17:16:17 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On zondag, dec 5, 2004, at 16:34 Europe/Amsterdam, Hein van Meeteren
wrote:

> Is dat wat je leest, Bart? Het enige dat gevraagd wordt is:
>
> * niet onnodig op de man te spelen
> [* be soft on the person, tough on the matter (zeggen ze in Harvard)]

(Volg dus allen het goede voorbeeld van Hein
van Meeteren die mij al sinds 1995 op diverse
nieuwsgroepen en lijsten voor 'arbeidsreservist'
uitmaakt en die me ervan beschuldigde een
'incestslachtofferposeur' te zijn.)

> * de lijst niet te gebruiken voor persoonlijke vetes

Zie hierboven.

> * in te grijpen als rechten geschonden worden

Dat is nu juist aan de rechter, en niet aan een
lijstbeheerder, als ik Hein van Meeteren in het
verleden mocht geloven. Is er iets veranderd?

> * bij smaad in te grijpen (als de wet dus geschonden dreigt te worden)

Het is nu juist aan de rechter, en niet aan een
lijstbeheerder, om te bepalen of er sprake is
van smaad.

(Geheel in lijn daarmee heb ik indertijd dan ook
niet aan de lijstbeheerder gevraagd in te grijpen
toen mijn rechten door Hein van Meeteren werden
geschonden omdat deze Van Meeteren het nodig
oordeelde op de lijst te melden dat hij aangifte
tegen mij had gedaan. Ook al leek mij sprake van
overtreding door Van Meeteren van art. 261 lid 2.)

> Voorwaar, geen onmogelijke en onzinnige verzoeken.

Als lijstbeheerder moet men zich niet gaan bezig
houden met de vraag of een uiting smadelijk is.
Een dergelijk oordeel hoort men in de optiek van
Hein van Meeteren aan de rechter over te laten,
en in dit geval sluit ik me aan bij Van Meeteren.

> En: inderdaad: als
> hier een gezonde vorm van zelfregulering zou bestaan dan zou de
> beheerder er geen omkijken naar hebben. Maar velen op deze lijst zetten

Er is hier een goed functionerende zelfregulering.
Alle pogingen van Hein van Meeteren om mij van
de lijst geschopt te krijgen, hebben schipbreuk
geleden. Steeds weer zegevierde het gezond
verstand en het democratisch denken over
malle eigenwaan.

> liever filters aan en kijken de andere kant op. Een typisch Nederlandse
> gewoonte, overigens. Liberalisme is geen verslonzing en slappe
> vrijblijvendheid. Liberalisme is nu juist het actief verdedigen van de
> vrijheid tegen hen die er onacceptabel misbruik van maken.

Dat zeg ik: alle pogingen van Hein van Meeteren

Erik vdMb