De rol van de lijstbeheerder

Sun Dec 5 16:04:08 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Bart,

Als de zaalhuurders vragen de microfoon zelf te mogen gebruiken en niet in
handen te laten van een indringer, wat doe je dan Bart?
Een andere zaal huren? Maar daar komt die indringer die zich de door ons
gehuurde en betaalde microfoon toeeigent ook. En dan?
Blijf je dan naar lucht happen of grijp je een keer in? Of laat je ingrijpen
door eigenaar, je eigen ordedienst,of de politie.
Of hef je de vergaderingen maar op, of de afdeling of de hele partij?

Ik begrijp dat het mijn schuld is dat ik wil deelnemen op een
D66-discussielijst en geen persoonlijke laster wil.
Net na de moord op Theo heb ik overwegen deze lijst te verlaten, omdat het
kennelijk normaal is hier dat we met minder dan 100 mensen accepteren dat je
hier mag zeggen dat iedereen op de dam een bruinhemd is die teruggeschopt
moet worden.
En dat een vrouw die in rouw is en met morrd bedreigd aan de lopende band
belasterd wordt en heks genoemd wordt en nog veel erger, die alleen maar
onzin uitkraamt. Op een D66-lijst bedoeld voor politieke inhoud.
Ik was het met je eens dat deze toen en deels nog walgelijke omgeving
verlaten geen oplossing zou zijn. dat lijkt immers ook het doel van sommige
mensen,niet naar mij persoonlijk, maar dat andersdenkenden overal
vertrekken. Ze speculeren er steeds hardop over. Of dreigen met allerlei
onzin. deze lijst is maar een voorbeeldje van heo datbijna overal in hetalnd
in zijn werk gaat. Maar goed, ik heb er zelfs nooit over geklaagd.
Wel steeds beleefd gevraagd dat soort gevaarlijke laster en aanzetten tot
haat die tot een hobby op deze lijst is gemaakt achterwege te laten, en het
weer over de inhoud te gaan hebben.

Maar mij er de schuld van geven dat deze lijst naar de kloten gaat omdat ik
geen persoonlijke laster over mij eindeloos wil laten publiceren door de
lijstbeheerders, ik werp die onzin van je verre van me. Het slaat helemaal
nergens op en is zo dom, tegen zoveel domheid kan ik niet op.

Fritz