Paswoord voor archief

Sun Dec 5 15:35:28 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Dat stadium van benedendeks wat waterschade, Hein,

Is D66 van 24 naar 6 zetels, en onze democratie al gepasseerd.
We staan als land 2 op de lijst van verloederde en instabiele democratieën.
Op nummer 1 staat de Weimar-republiek.
Al is het maar op basis van revolutionare kiezersverschuivingen, Nederland
staat sinds 1994 zelfs vaker in de top 5, na die Weimar-reubliek.

Het voortdurende wegkijken als nationale sport of als het uitkomt zelf
meedoen aan de verloedering, vooral door de verzuilde belangengroepjes en
partijtjes, is daarvan de oorzaak.

En inderdaad, na een congres van D66 van louter monologen en nog nauwelijks
enig debat (die wordt tegen alle regels in grotendeels van de agenda
afgevoerd) is er geen leuke gezamenlijke afterparty meer, maar wel een
peperduur diner voor Alexander Pechtold als partijvoorzitter en zijn
contactgestoorde vriendjes.
Of het ook de Titanicparty heette en er zo'n zelfde bandje speelde weet ik
niet. Ik dronk bier met deels gefrustreerd achtergebeleven kamerleden,
partijmedewerkers, en verbijsterde raadsleden uit het hele land. Want zij
willen niet meezinken en beraden zich hoe ze hun partij als democratische
beweging terug kunnen krijgen.

Fritz