Paswoord voor archief

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Sun Dec 5 15:16:42 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Martin Lentink wrote:

> Als ik op een receptie genoeglijk een prettig gesprek sta te voeren met
> anderen, en twee personen gaan luidkeels naast ons staan te bekvechten of
> erger, dan is het plezierig wanneer ze kunnen worden buitengesloten.

Ik ontzeg je het genoegen van recepties geenszins. ieder heeft zijn
eigen genoegens. Maar wat doe je als één van de twee een mes pakt en die
de ander op de keel zet? Gewoon genoeglijk doorbabbelen, ( zoals D66
genoeglijk doorbabbelt bij een slachtpartij in Irak, of bij een
verloederende, uit elkaar vallende samenleving) ? Hoe lang mag je op een
recptie gewoon genoeglijk doorbabbelen en wanneer word je wakker en
grijp je in? Sorry, Martin, dat jij nu degene bent aan wie ik dit vraag,
zie jezelf als pars pro tot. Maar de vraag lijkt me relevant.

> En dat  doe ik dus, op mijn manier. In de hoop vervolgens het prettig
> gesprek te
> kunnen voortzetten.  Wat mij betreft heeft e.e.a. dus helemaal niets
> met jou te maken.

Dat begrijp ik ook wel, maar Fritz vraag is wel van waarde: hoe lang en
hoe ver laat je dingen dooretteren? Op de receptie die gehouden werd in
de nacht dat de Titanic zonk praatte men genoeglijk tot het bittere
einde. Het orkestje speelde vrolijke deuntjes terwijl benedendeks de
ruimen vol water liepen....