Opsporing van vermeende uitkeringsfraude

Thu Dec 2 11:20:56 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ik waardeer je scherpe politieke inhoud Ger,

Je kaart meer problemen aan dan anderen, en je weet meer dan anderen. Maar
als je niet wilt aangeven wat je van dicriminatie vind die jij kennelijk
minder erg vind en hoe je de overmaat aan onnodige controles wilt indammen,
dan zie ik geen oplossing. Ik ben oplossingsgericht en denk als we in
Nederland regelingen complex en partnerafhankelijk laten,dan weer flink
bevoordelen en dan weer mensen rechten afpakken omdat ze hun leven delen,
dan hou je die ellendige controles naar hoe mensen hun leven delen. Die
ocntroles zullen als maar scherper en erger worden, en dat dat verkeerd is
ben ik met je eens. Maar nogmaals:hoe komen we daarvan af? want controles
niet scherp maken betekent dat de discriminerende regels ontdoken wordne,
wat ik heel goed begrijp gezien het onrecht dat die regels mensen aandoen.

Fritz