Kabinet wil af van twee paspoorten

Mon Aug 30 11:07:24 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

"Kabinet wil af van twee paspoorten"

Weet iemand of de ook door mij geliefde Maxima voor haar huwelijk met onze eveneens zeer gerespecteerde kroonprins niet alleen niet eerst in haar "thuisland" hoefde in te burgeren om zich hier met haar partner te vestigen, maar zelfs direct het Nederlanderschap en zo permanent verblijf verwierf, maar ook haar Argentijnse paspoort moe(s)t inleveren?

En wat dat bijvoorbeeld zou betekenen voor successierecht en dergelijke bij een grote of kleine erfenis?

Ik vraag dat niet retorisch, maar wel omdat dergelijke plannen van een kabinet pas in hun trekken wat betreft de dwingende behandeling van individuele mensen doordringen als we ze toepassen op een bekend geliefd persoon in plaats van een onbekend (maakt) onbemind individueel "geval".

Fritz van Rikxoort