Van milieupartij tot asfaltpartij

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Mon Aug 30 09:09:25 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ach Henk,

Je droombeelden over gewenste verkeersstromen zijn mooi. De werkelijkheid
is anders: als sportfietser zie ik steeds minder fietsers op de stille
wegen. De leeftijdsklassen en seksen versmallen zich ook steeds meer. Ik
zie buiten de stad vrijwel geen jongeren meer toer- of sportfietsen; het
zijn voornamelijk VUTters die zich bij mooi weer op hybride fietsen
behoedzaam naast elkaar voortbewegen en mij als matig snelheidsmaniak
hinderen bij het passeren. Het decennium van de tweewielende rabiate
feministen of vrolijke meiden lijkt ook voorbij.

Kennelijk zijn de twintigers en dertigers zo uitgeput door hun
gezondheidsdrankjes, arbeidstempo's, festivals en uitlaatgassen dat ze bij
het zien van een fietsbel al hartverlamming krijgen.

hv,u
---------