staking en het groot beroep

Sun Aug 29 19:32:08 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Ik noemde wat punten en vroeg me openlijk af...
>Gaat D66 hieraan meewerken ?
>Ik vrees van wel.
 ...en Antid Oto <antid at HOME.NL> merkte daarop op:
>Het niet zozeer dat D66 hieraan meewerkt, maar wel stilzwijgend zijn
>fiat er aan geeft.

 Ik koos wat punten waarvan z'n beetje vaststaat wat een D66'er daarvan
 zal vinden. Probleem is dat wie als regeringspartij niet voor al dat
 vreselijks dat de regering voor ont in 't vat heeft, gaat liggen, die
 staat er in de praktijk achter.

 Dat stukje van Gerrit Komrij neemt die 'praktijk' trouwens wel erg
 letterlijk. Persoonlijk vind ik niet dat D66 verpimd zou zijn, wel
 dat het gevaar te verpimmen op de loer ligt. Mocht Thom de Graaf
 verpimmen omdat hij hoopt dat de Kamer z'n voorstellen dan niet langer
 zal afwijzen, dan verpimt de fractie zonder meer mee. Dat geruzie met
 die twee LPF'en doet me dan ook buitengewoon veel deugd: het werkt
 de ontpimming alleen maar in de hand. En dat het kabinetsbeleid flink
 ontpimd moet worden, lijkt me wel duidelijk.