Van milieupartij tot asfaltpartij

Ellen Vunderink evu at PLANET.NL
Sun Aug 29 17:17:32 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On Sun, 29 Aug 2004 07:36:19 +0200, Henk Elegeert <hmje at HOME.NL> wrote:

>Zeker wel. Het gepeupel dat regeert heeft er niet op
>gereageert tot op heden. Geweigerd verantwoording af te
>leggen over de reden om deel te nemen. De grondwet staat
>niet toe om politiek interne redenen een oorlogje elders uit
>te gaan vechten.

Ik bedoelde dat er geen regeringswisseling is geweest. Van dit
halsstarrige kabinet verwachtte ik niet dat ze zouden toegeven de
verkeerde weg te hebben gekozen.

>Die moet je me toch eens uitleggen. Nederland stemt en
>vervolgens gaat zo'n (winnende) partij niet de wil van het
>volk uitvoeren??? Het CDA staat toch niet opnieuw op winst,
>wel? Maar ook andersinds vat ik 'em niet.

Stel dat er morgen verkiezingen zouden zijn, Henk, en Bos premier werd,
dan durf ik niet te voorspellen welke koers hij gaat varen. Ik ben nog erg
boos over de onbetrouwbaarheid van D66 inzake de Waddenzee, maar bij geen
enkele partij durf ik erop te vertrouwen dat ze na verkozen te zijn,
zullen doen wat ze in hun partijprogramma beloofden.