Van milieupartij tot asfaltpartij

Antid Oto antid at HOME.NL
Sun Aug 29 11:26:08 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Fritz van Rikxoort replied:

<knipknip>

Als we de kritiek van Komrij even van zijn eloquentie ontdoen, dan
beklaagt hij zich in essentie over het niet bestaande
veranderingsgezinde elan, althans hij kan het in werkelijkheid niet
lokaliseren.  (een probleem waar veel dichters ook aan lijden).
Vervolgens vraagt hij zich secundair af wat Dittrich nou bedoelde:
is Fortuyn naar Boris' hoofd gestegen ? Je zou haast denken dat
Komrij ingehuurd is door de Burke stichting.

Daarom maar als tegengif een koekje van eigen deeg....

afgeluisterde tweespraak
------------------------

A)

Waarom pronkt die Komrij toch steeds zo banaal
Met die verborgen bedoelingen? Z'n verhalen
Getuigen waarlijk van Schraalhans' brabbeltaal
Met een ijselijke inslag van het anale.
't Zijn koekoekszangen waar ik niet om maal.

B)

't Zijn lege spelen, Mijnheer¸'t is voos geklater.
En wat te zeggen van z'n malicieuze
Dédain? Hij verbeeldt zich op sterk water
Te schrijven tussen literaire gazeuse.
Zo'n hoogmoed bewaart hij maar voor later.

C)

Me dunkt Madam, de fee van de Tijd is al heen
Het verhaal van gisteren is bedacht.
Kamelen in Barneveld, coyoten in Klazienaveen!