Van milieupartij tot asfaltpartij

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Thu Aug 26 14:38:40 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk Vreekamp wrote:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Grappig en droevig tegelijk, Erik, die 'constante reistijd' .

Maar jongelui, de vooronderstelling is toch wat traditioneel, als ik zo
vrij mag wezen. De realiteit is dat mensen steeds vaker gans niet reizen
naar het werk, althans niet in fysieke zin. De laptop mee naar huis,
inpluggen op het bedrijfsnetwerk, en hopla, we werken zonder een stap te
verzetten. Inderdaad, dit geldt voor white collars, blue collars zullen
zich fysiek blijven verplaatsen. Het beeld, echter, van de massa's
reizigers, de 'commuters", die dagelijks de tred maken van huis naar
werk, van werk naar huis, van huis naar werk, van werk naar huis....Dat
beeld zal op den duur, en ik durf te vermoeden op korte termijn,
aanzienlijk worden bijgesteld.

Werk ze.