Fwd: Re: Interview met gekke Hoogervorst

Mark Giebels mark at GIEBELS.ORG
Wed Aug 18 18:47:04 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

<-----Original Message----->
>From: Bart Meerdink

>Je sluit je op in je (vermeende) gelijk, in plaats van in te gaan op de
>parallel die ik trok tussen schade veroorzaakt door daden en schade
>veroorzaakt door woorden. Waarbij de laatse categorie in de moderne
>maatschappij steeds meer in betekenis toeneemt.

Bart, juist daar ging ik wel degelijk op in. Ik heb samengevat waarom ik
van mening ben dat de schade voor de maatschappij groter is als mensen
hun mening niet mogen uiten, dan als ze dat wel mogen. Niks geen
inhoudelijke reactie van jouw kant (hoeft ook niet hoor), slecht meer
VS-bashing en verdediging van de situatie in Nederland. Daar kan ik niks
mee, behalve dat ik het kan gaan relativeren en/of tegenspreken, maar
daar heb ik geen zin in.

En ik sluit me helemaal niet op in mijn eigen gelijk (in een democratie
heeft niemand gelijk of ongelijk), ik constateer slechts dat een verdere
discussie niet zinvol is. Jij bent blijkbaar van mening dat Nederland
een paradijs is wat betreft de vrijheid van meningsuiting en de
democratie. En je wilt vooral geen 'Amerikaanse toestanden'. Prima, maar
dan komen we niet verder dan een ja/nee discussie, en daar heb ik dus
geen zin in.

Groeten,
Mark Giebels