Interview met gekke Hoogervorst

Hein WvM heinwvm at CHELLO.NL
Tue Aug 17 00:45:52 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 17:36 14-08-2004 +0200, Erik van den Muijzenberg wrote:

>Bart, zou je voor jezelf willen spreken?

Als Bart met goede redenen vootr anderen wil spreken is dat meer dan OK!  Stel je voor: als vd M dit land gaaat besturen kunnen alle vakbonden worden opgeheven, want voor anderen spreken is niet toegestaan! Overigens ken ik ik iemand die als knaap door zijn stiefvader is misbruikt, een schande inderdaad, maar * namens *  alle andere misbruikten de publiciteit zocht. Wie sprak toen expliciet namens anderen?

>Het is absurd om van critici te eisen dat ze met alternatieven
>komen. Ieder z'n taak. Een literatuurcriticus hoeft toch ook
>niet zelf een beter boek te schrijven?

Ik ken iemand die me regelmatig op hoge toon om "bewijzen" vraagt als ik met kritiek kom op teen of tander. Dit soort *eisen van bewijzen* is hetzelfde als het *eisen van alternatieven* aan critici. Inderdaaed, absurd. Inzicht komt nooit te laat.

>Bovendien denkt de arme man dat het goedkoper is om
>mensen ertoe te bewegen minder vaak naar de huisarts
>te gaan. Achterlijker kan het bijna niet.

Er is nog steeds teveel onnodig huisartsenbezoek. Als u een kennis heeft die toevallig door een huisarts niet goed is opgevangen, dan heeft u nog geen enkel bewijs van het tegendeel, hoogstens een curieuze anekdote. Maar met curieuze anekdotes komen we geen stap verder in onze zoektocht naar een beter stelsel van gezondheidszorg.

>Een praktijkvoorbeeld: een kennis van mij heeft al jaren
>een klein bultje op zijn achterhoofd.

Precies, dat bedoel ik. Een kennis met een bultje op zijn hoofd. Dit is het peil waarop de discussie wegzakt. Van dit soort onzin krijg ik bultjes op mijn hoofd.