Interview met gekke Hoogervorst

Bart Meerdink bm_web at XS4ALL.NL
Sat Aug 14 21:27:08 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Dr. Marc-Alexander Fluks wrote:

>  Bart Meerdink <bm_web at XS4ALL.NL>

>  Behalve z'n rare ideeen gaat het mij vooral op de chaotische brei van
>  ideeen. 't Is net alsof hij dronken is, of aan de drugs zit, of dement
>  wordt. Zoiets...
>
>  Deze meneer heeft het steeds over zichzelf heeft op een nogal neurotische
>  wijze. Een tandarts die staat te roken als hij kindje Hoogervorst be-
>  handelt, hij loopt naar het ministerie omdat roken 10 jaar van z'n leven
>  kost en weinig beweging nog eens 7 jaar. Dat soort onsamenhangende dingen
>  staan er dus in - en hij ziet een link met wat hij mensen -die hij niet
> [...]

Dat zou niet best zijn, hopelijk lag het aan een wat chaotisch interview.

Ik weet ook niet of de concrete keuze van de financiele prikkels wel zo
handig is, want iemand die over die 250 euro heen zit denkt natuurlijk
barst maar, dit jaar laat ik voor de zekerheid alles nakijken anders
kost het me volgend jaar misschien geld.

Maar op het ministerie zullen ze toch wel uitgerekend hebben hoe de
kosten en baten liggen? Ze zijn daar toch niet collectief bezig met
wishful thinking?

De bedoeling is natuurlijk dat het systeen zo gunstig uitpakt dat er per
persoon meer dan die 6 euro per maand bespaard wordt. Dan gaat iedereen
er per saldo op vooruit (resp minder op achteruit, want de kosten
blijven stijgen).