VN deze week over (ondermeer) D66-politiek

Bart Meerdink bm_web at XS4ALL.NL
Mon Aug 9 13:17:10 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Dr. Marc-Alexander Fluks wrote:

> In de VN van deze week een stuk over hoe politici tegen elkaar aankijken.
> D66 wordt compleet afgemaakt op de punten die de kritici op deze lijst
> voortdurend noemen.
>
> Tja... eerlijk gezegd stemde de lijst op,
>    http://www.d66.nl/nieuws
> mij ook niet bepaald vrolijk. We zijn de koers weer 's volledig kwijt.

We moeten ons net als de PvdA met tenenlikkers bezig gaan houden?

Maar goed, ik ben ook niet erg tevreden, geef dan eens wat aanzetten om
moties voor het volgende congres te ontwerpen waarmee de partij op
betere ideeen gebracht kan worden?

Als D66 tenminste nog behoefte heeft aan congressen of inbreng van de
leden, ik zie niets aangekondigd staan, en alle discussie-forums zijn al
een hele tijd rigoreus de nek omgedraaid op d66.nl.

Dat vind *ik* nou zorgwekkend.

Als een goed onderwerp voor een discussie die daadwerkelijk uitzicht
biedt op een meer dynamische samenleving zou ik willen suggereren:

De effectieve overheid: prioriteitstelling en evaluatie van op basis van
daadwerkelijk maatschappelijk rendement, en moderne alternatieven voor
ondoelmatige regels, subsidies en heffingen.

Want de algehele indruk is - en ik denk terecht - dat de overheid slecht
functioneert, en dat de verkeerde reflexen volop aanwezig blijven. Zoals
bijvoorbeeld het dood-regelen van kinder-opvang terwijl het er juist om
gaat dat de ouders in staat moeten zijn hun eigen verandwoordelijkheid
ten opzichte van hun kinderen goed uit te oefenen. Zie
http://www.google.com/search?q=schouw+kinderopvang&btnI=I%27m+Feeling+Lucky
   over Gerards Schouw's (in mijn ogen betreurenswaardige) pleidooi voor
dit soort verstikkende en prijsopdrijvende bureaucratie.