Loze lucifers

Thu Apr 29 16:04:42 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Kees van Loon <k.vanloon at WANADOO.NL> over Boris Dittrich:
>Het gaat overigens over boek 3. Hij veroordeelt het wel, maar wil het boek
>ook niet verbieden.

 De eerste berichten luidden overigens anders. Vandaar mijn subject-regel
 over 'loze lucifers'. Men wil een showtje maken van hoe goed men wel niet
 is met z'n afwijzing van al die uitheemse normen en waarden. Nu blijkt dat
 de auteur nog leeft en een belangrijke meneer is in Saudi Arabie, keert men
 schielings - conform de westerse normen en waarden - op z'n schreden terug.
 Je moet toch niet denken aan een olieboycott (nou vooruit: effe dan).

 Het verbieden van boeken door de overheid is zo'n beetje de ergst denk-
 bare schending van de democratie. Enfin, ik ben de zoon van een uitgever
 - ik heb makkelijk praten.