Balkenende oorlogmisdadiger: Van Agt over de dam

Sun Apr 25 09:57:04 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Mark Giebels <mark at GIEBELS.ORG>:
>Nu terugtrekken zal m.i. zeer waarschijnlijk juist *leiden* tot 10 to 100
>duizenden burgerslachtoffers.

 Mark, ik denk dat we langs elkaar heen praten.

 Jij hebt zo iets van 'doorgaan, we kunnen niet meer terug.'

 Jij beschrijft hoe het zal gaan (dat het erger wordt weet ik natuurlijk
 ook wel). Maar dat wil niet zeggen dat er geen betere keuze mogelijk is.
 In eerste instantie zal datgene geschieden dat jij verwoordt en vervol-
 gens datgene dat ik verwoord. Simpelweg omdat men niet eindeloos kan
 voortsukkelen. En belangrijker: Bush blijft niet eeuwig in het Witte
 Huis zitten.

 De vraag is hoe men uit deze oorlog komt. Bush zal aansturen op verdere
 escalatie, de man heeft zich immers leren kennen als een oorlogsmaniak.
 Maar dat wil nog niet zeggen dat Nederland aan dit drama mee hoeft te
 doen - ook al is Balkenende ook een probleemgeval.

 Enfin, we komen er duidelijk niet uit...