(fwd) Internetverkiezing in juni kwetsbaar

Mark Giebels mark at GIEBELS.ORG
Fri Apr 23 18:47:23 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ik was ook verbaasd dat stemmen via internet al mogelijk is en heb me er
natuurlijk meteen voor ingeschreven. Ben benieuwd of het gaat lukken. En
als die DDOS aanval er niet komt of onsuccesvol blijkt, daag ik iedereen
uit om te achterhalen waar ik op heb gestemd...

Reden van het relatief lage percentage (als je 40% laag mag noemen)
ingeschrevenen die digitaal willen stemmen is overigens dat je niet via
internet met het referendum over de EU grondwet mee kan doen. Dat
betekent dus dat je je zowel in het digitale stemmen als in de
poststemming moet verdiepen en bezighouden. En dat doen slechts
idealisten, uiteraard.

Groeten,
Mark Giebels