Gemeente Amsterdam knoeit met waarde huis: verschillende oppervlakten

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Wed Apr 21 12:11:30 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Dr. Marc-Alexander Fluks wrote:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
>  Gisteren kreeg ik dus die uitdraai van het BVA-systeem van mijn woning
>  en nu weet ik waarom de gemeente de boel belazert.

?? Ik helpt het je hopen, maar betwijfel je conclusie.

>  De oppervlakte van mijn woning in het BVA-systeem is NIET DEZELFDE als
>  in al die leugenachtige verklaringen die de gemeente opvoert voor de
>  rechter !

En? Want je overtuigd me nergens van. Ik bedoel, waaruit zou
moeten blijken dat die hetzelfde zou moeten zijn. Welke
regel is van toepassing?

>  Er is thans sprake van DRIE oppervlakten: de echte (van de woningbouwver-
>  eniging), de 'BVA-oppervlakte' (in het BVA-systeem van de gemeente Amster-
>  dam) en de 'WOZ-oppervlakte' (in de stukken die de gemeente de rechter
>  deed toekomen). Uiteraard is de eerste het kleinst en de derde het grootst,
>  dat spreekt.
>
>  --> De gemeente kan de rechter geen BVA-uitdraai van mijn woning over-
>      leggen, want dan blijkt dat ze de boel oplicht.

Je gaat me wat te snel met die conclusie.
Wat heeft de Gem.Raad daarover beslist?

>       De BVA-oppervlakte
>      en de WOZ-oppervlakte moeten immers aan elkaar gelijk zijn.

Blijkens, Marc?

>       Maar dat
>      is niet het geval en DAT MOEST GEMASKEERD WORDEN. Daar waren al die
>      leugens voor nodig ! Daarom ging het steeds over van alles behalve
>      over mijn woning. De aandacht moest worden afgeleid van waar het wer-
>      kelijk om gaat

Ach is onderdeel van de mist die je op een dwaalspoor met
zetten. Misschien is dat al gelukt.

>       want dan blijkt dat de gemeente geblunderd heeft.

Blijkt uit?

>  Ik ben eruit...   :-)

Toch maar wat kritische vragen er tegenaan gezet. :)

Henk Elegeert