Paul Bernard Cliteur

Tue Apr 6 18:36:17 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Laten we eerlijk zijn, het is de erfenis van Janmaat: Nederland is vol. Het
wachten is op een Janmaat-zaal in de Tweede Kamer.
Niets is zo idioot of het vindt wel intellectuele meelopers. Neem de in
Nederland wereldberoemde professor Cliteur. Er kan geen zondag van Buitenhof
voorbijgaan, of hij kraait de victorie van de westerse waarden. Rond
etenstijd klinkt dat als de superioriteit van de stamppot boven de nasi.

En alle blabla ervoor en erna...
In combinatie met de uitspraken van Wallage (zijn geheime brief naar de VVD
om Hirsi Ali de mond te snoeren), van Els Borst die namens een vaag clubje
met Hans Dijkstal het gevaar van open discussie over de Islam predikt,
enzovoort wordt net als hier op deze lijst dexzlefde oude truuk toegepast:
geen open debat met argumenten maar het veranderen van de argumenten van de
tegenstander en die tegenstander letterlijk of suggestief uitmaken voor
levensgevaarlijk. Wallage door Hirso Ali op één lijn te zetten met
jodenvervolging e.d., Pronk door een vrouwelijke minister te verwijten
razzia's en deportaties en dergelijke als in WO II te beogen (mensen de dood
in jagen), terecht wil dezeminister hem nietmeer spreken.

Ik vraag opnieuw en opnieuw niet mee te doen aan het demoniseren van mensen
tegen wie kennelijk in het debat de argumenten ontbreken. En al helemaal
vraag ik de arrogantie te willen bepalen wie wat mag zeggen en wat nieten op
welke toon achterwege te laten. Met Cliteur, noch Hirsi Ali, noch de vele
andere bestrijders van achterstanden juist ook uit allochtone kringen
(feministen,vluchtelingen) is niets mis. Als Oud-Links een naderen mening is
toegedaan, argumenten graag dan... Die ontbreken kennelijk na 30 jaar falend
immigratiebeleid en demoniseren van de SP (79, gastarbeid en Kapitaal),
Janmaat, Bolkestein, Fortuyn, Hirsi Ali, Cliteur en wie allemaal nog
volgen...

Fritz