Aanslag op Van Aartsen: Toch een grap ?

Tjerk Jouwstra tjouwstra at WXS.NL
Fri Apr 2 22:28:49 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Marc,

Je schreef:

>  Dat betekent dat ik het verschijnsel goed beschreven heb (niet
ONDERschre-
>  ven heb). Ik hoef het niet met iets eens te zijn om het te kunnen
begrijpen.

Maar soms geef je me in je bijdragen aan deze site wel het gevoel, dat je
het onderschrijft, nog sterker, zelfs wilt aanwakkeren. En ook het begrip
heb ik niet. Alleen begin ik nu wel te begrijpen wat Henk Vreekamp bedoelt
met jurrrrrrrrrrrrriste. Het is geen glimlach meer, maar een grimlach.

>  Ik constateer een enorme haat en minachting bij het volk voor deze vrese-
>  lijke regering.

Weet je, ik weet niet goed, wat jij onder het volk verstaat: Is het het volk
van de Volkspartij (voor vrijheid en democratie), het grauw uit de
Kroonstraat (Cornationstreet), alle burgers van deze samenleving, alle
ingezetenen, iedereen die zich op dit territoir bevindt, of ben je het
gewoon zelf?

Ook stelde je:

>  Balkenende was weer op z'n walgelijkst vandaag in z'n reactie op de
aanslag
>  op Van Aartsen. Hij permiteert zich zelf de meest vreselijke dingen rich-
>  ting burger maar als iemand hetzelfde doet richting van Aartsen, dan
ziet'ie
>  zogenaamd wel in dat het niet deugt. Dat is dus huichelachtig.

Toch zei hij ook niet meer dan dat in een democratie de discussies op basis
van argumenten moeten plaatsvinden, en op basis van het het stemrecht, maar
niet door met gehuurde Renaults op grasperkjes politicy met silly walks te
onderscheppen. (ofschoon hij nu wellicht nog meer de minister van silly
walks wordt).

Groet,

Tjerk

PS: ik kom nog met wat juridische onderbouwing en practische tips voor je
WOZ-zaak.