Aanslag op Van Aartsen: Toch een grap ?

Fri Apr 2 20:42:45 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Tjerk Jouwstra <tjouwstra at WXS.NL>
>Als ik een quote (uit de NRC van vanmiddag) lees uit de email van Frederiek
>de Jongh van 29 maart jl aan Nova: (...) en jij schrijft: (...) Dan zie ik
>eigenlijk geen verschil

 Dat betekent dat ik het verschijnsel goed beschreven heb (niet ONDERschre-
 ven heb). Ik hoef het niet met iets eens te zijn om het te kunnen begrijpen.

 Ik constateer een enorme haat en minachting bij het volk voor deze vrese-
 lijke regering. De dubbelhartigheid van het Kabinet ASO is dan ook enorm.
 Balkenende was weer op z'n walgelijkst vandaag in z'n reactie op de aanslag
 op Van Aartsen. Hij permiteert zich zelf de meest vreselijke dingen rich-
 ting burger maar als iemand hetzelfde doet richting van Aartsen, dan ziet'ie
 zogenaamd wel in dat het niet deugt. Dat is dus huichelachtig. Dit kabinet
 deugt niet EN Mw. de Jongh deugt niet. Ze vertegenwoordigen de uitersten
 van een schaal. Met die uitersten heb ik zelf -uiteraard- niets gemeen.

>en pleit je nu al voor een *Ietsisme*

 Wees maar gerust, dat doe ik niet. Wel zie ik de toekomst niet erg roos-
 kleurig in. Dit kan alleen maar erger worden, het extremisme kan alleen
 maar toenemen, beide opponenten zullen elkaar versterken tot een steeds
 grotere vorm van waanzin. Het verzet (zal ook wel weer terreur gaan he-
 ten) ligt op de loer maar zelf blijf ik keurig in het politieke centrum.

 Radicalisme lost immers nooit iets op.

 Ooit leidde een dergelijke ontwikkeling tot het fascisme. En als ik dan
 die nieuwe (gruwelijke) Haagse term hoor: 'sociale welvaartstaat'...
 - is dat al niet een beetje een omschrijving van het fascisme ?