strafbaar wegens opruiing uitlokking of vrijheid van menigsuiting

ro-esp ro-esp at DDS.NL
Tue Sep 30 23:26:14 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

>> is dit vrijheid van meningsuiting ?
henk:
> jawel

dat ben ik met je eens

Je Mon, 29 Sep 2003 21:20:15 +0200, blood simple sendis:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> ....een
> publiekshongerige extremist die van een moordenaar een martelaar wil
> maken, en er zelf bekend mee wil worden.....

echt niet. Als Peter er bekend mee zou willen worden had ie zijn
achternaam er wel bij vermeld

> is in America allang normaal, duizenden mensen die met moordenaars
> corresponderen, en een beetje aan het "Stockholm" syndroom gaan lijden,

da's toch alleen met gijzelingen ?

> maar soms ook een onschuldige tegenkomen...

laten we hopen dat het NLse rechtssysteem wat zorgvuldiger is en blijft
dan dat daaro

> Die Volkert is echter met de "smoking gun" gepakt, dus over schuld
> bestaat geen twijfel....

daar gaat het ook niet over. het lijkt erover te gaan of je mag zeggen
dat je een moord _begrijpt_

Fert (?) schreef iets als:
> van mij had Volkert best meer straf mogen krijgen

Volgens de regels van de rechtsstaat had ie net zo behandeld moeten
worden als een ander voor een vergelijkbaar feit. Laatst kreeg iemand
die bij een roofoverval een pompbediende doodschoot 8 jaar, maar diens
naam stond _niet_ in de krant, en het licht mocht s'nachts _wel_ uit.

Maar goed, ik vrees dat deze discussie een kant op zou kunnen gaan waar ik
geen zin in heb, dus..
                        tot zover maar effe, Ronaldo

-- http://www.esperanto.net
-- Arachne V1.69, NON-COMMERCIAL copy, http://arachne.cz/