Onderzoek Integratiebeleid Openbaar

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Fri Sep 26 06:42:12 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Het nare is nu dat de belangen van politici en een groepje
beleidswetenschappers convergeren of aan elkaar gelijk zijn - mekaar
napraten dus. Jammer is verder dat ik vanuit D66 nog geen enkel geluid heb
gehoord, behalve de zelfverdediging van Van Boxtel, een van de profeten van
de multicult.

Aanvullen en ondersteunen ipv kritisch bekijken. Typisch is ook dat
Duyvendak (organisator of schrijver van overzichtsrapport voor
Integratiecie) nu weer een ontwijkenend antwoord produceert, namelijk dat
eigenlijk de autochtonen onderzocht zouden moeten worden, althans de arme
en bevooroordeelde types daarbinnen.

Typisch multicult gedraai - echt integratieonderzoek dat losstaat van
beleid zal altijd alle kanten bekijken. Dat deze multicult-socioloog daar
nu pas mee komt betekent indirect dat hij schuld bekent over z'n verleden.
Typisch voor deze GL-er is ook dat hij er weer een elitaire zaak van maakt
en suggereert dat vooral of alleen het plebs racistisch etc. is. Terwijl nu
juist de multicult is ontstaan als neo-apartheidsgedachte vanuit de elite zelf!

hv,u
------