beschouwingen

fert 6565 fert6565 at HOTMAIL.COM
Thu Sep 18 01:21:03 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Bij mijn weten kan alleen een arts een recept uitschrijven
Het hele artsengilde an sich bepaalt de hoeveelheid recepten, dan zou je
daar pijlers op moeten richten
Dat valt bijna niet zakelijk in jouw instrumentenopsomming te plaatsen. Het
zijn besluiten op grond van medische beoordelingen. (waar
je binnen dat kader natuurlijk weer kan discusieren)
Zodra het recept uitgeschreven gehaald cq ontvangen wordt dan komt het
prijzencaroussel wat je beschrijft in werking.
Wil je als overheid absoluut zo goedkoop mogelijke medicijnen dan zal je
bijna moeten denken aan een soort nationale inkoop
(of is die er al), en zo zoveel mogelijk ingewikkelde financiële structuren
van de huidige aanbieders (apothekers) te vermijden.
Deze verkoopt dit door aan de huidige verkooppunten

een balletje opgooiend,
louis de wit