Shootdoggies: D66

Kees van Loon k.vanloon at WANADOO.NL
Tue Sep 9 13:54:01 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Sorry ik bedoelde dat we wereldkampioen productieland zijn geweest en nu werken
we nog 1350 uren (OESO-gegevens) en produceren per werknemer het minst. Het
exacte getal heb ik daar voor niet kan je in dezelfde bron vinden.

Het ligt niet geheel aan de hoge loonkosten, maar wel deels. De energiekosten
vallen nog relatief laag uit in vergelijking met bijvoorbeeld
Frankrijk en Duitsland. Je ziet heel snel bedrijven vanwege de hoge loonkosten
vaak ook ten gevolge van de hoge premiedruk het land verlaten. Productie is
niet de enige oorzaak, maar heeft wel degelijk effect.De cijfers zijn inderdaad
moeilijk traceerbaar. Ik moet zeggen dat enige vooronderstellingen zijn; daarom
leg ik het nu wat genuanceerder neer. Bert zal vast en zeker cijfers hebben en
heeft al eerder laten zien de enorme stijging in loonkosten van de afgelopen
jaren.

Groeten Kees van loon

 http://www.wanadoo.nl/