Alcohol Controle

ro-esp ro-esp at DDS.NL
Sat Sep 6 16:18:57 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

[hoi luitjes. Ik ben net aangekomen hier, dus ik val er maar gewoon
even in. Wel lastig dat ik niet rechtstreeks naar de lijst kan replyen
trouwens
NB soms trekken mensen rare conclusies uit mijn schrijfsels. Bij twijfel
gewoon effe (evt offlist) navragen ajb]

Je Sat, 06 Sep 2003 10:50:19 +0000, Lenny Bruce sendis:

> De politie heeft afgelopen Donderdagavond het knooppunt Hoevelaken
> (A1 en A28) geheel afgezet
> Hoeveel man-uren personeel is nodig voor zo'n uitgebreide controle, en tegen
> welke kosten voor de burger/belastingbetaler? Kosten/Baten analyse..**

ach joh, dat is gewoon de schijn van daadkracht wekken, net zoals de
jacht op "illegalen", bolletjesslikkers en wiettelers (je weet wel, die
sukkeltjes die denken dat je kilowatt-en kunt aftappen zonder dat de
stroomboer dat merkt)

> De criminaliteit neemt toe.

volgens mij was enkele maanden geleden de chef van de amsterdamse
politie op TV, die zei dat het (daar ?) juist al jaren afneemt.

> Minder dan 18% van de misdaden wordt opgelost..

Kun je dat uitsplitsen ? Geweld tegen mensen is iets heel anders dan
b.v. winkeldiefstal

Trouwens, hier in nijmegen wordt 80% van de criminaliteit gepleegd door
een handjevol (33 of zo) harddrugsverslaafden, dus je zou flink wat
kunnen bereiken door (iig voor die groep) heroine en cocaine net zo
betaalbaar te maken als alcohol (ook een harddrug trouwens)

> Dat is 18% van de GERAPPORTEERDE misdaden, iets dat vele burgers al
> niet eens meer doen...

Dat is dan hun fout

> Feit is dat 65% van de burgers vindt dat de overheid FAALT.

makkelijk gezegd als je er niet bij vertelt in welk opzicht

Ik vermoed dat een gedeelte van die andere 35 % van mening is dat de
overheid er is om hun winsten te beschermen tegen de eisen van het
gewone volk...
                             groetjes, Ronaldo

-- http://www.esperanto.net
-- Arachne V1.69, NON-COMMERCIAL copy, http://arachne.cz/