Alcohol Controle

Ger gmw.arts at HOME.NL
Sat Sep 6 13:41:44 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Alcohol controle
>
> De politie heeft afgelopen Donderdagavond het knooppunt Hoevelaken (A1 en
> A28) geheel afgezet zodat geen enkele automobilist aan een blaastest kon
> ontkomen. Er werden 2866 blaasproeven afgenomen en 15 bekeuringen
> uitgedeeld. Van 2 automobilisten werd het rijbewijs ingenomen.
> 15 bekeuringen op 2866 blaastesten is voor mij niet direct bewijs dat een
> alcohol-razzia nodig is.
> Hoeveel man-uren personeel is nodig voor zo'n uitgebreide controle, en
tegen
> [...]

Het gaat natuurlijk niet alleen om het resultaat maar ook om de afschrikking
ervan. Meer effectief zou misschien om ze minder grootschalig maar
frequenter te houden.
Dat de politie hun wek wat beter zouden kunnen organiseren ben ik volkomen
met je eens. Als de burger ergens voor belt hebben ze geen tijd.
Van de week zag ik hier in Venlo een agent de fotorolletjes verwisselen van
flitspalen. Niks mis mee natuurlijk, dat moet ook gebeuren. Ware het niet
dat ze dat met drie man/vrouw deden. Een verwisseld de rolletjes en twee
helpen kijken. Ze waren met een auto waaruit je mag concluderen dat men dus
gedrieen op stap gaat voor dat lullige karweitje. Dat er naast hen auto's
door het rode licht jagen, de flitspaal werkte nu even toch niet, ziet men
niet eens. Ze waren te druk met praten onderling.
Dit gebeurt dan in allemaal in het openbaar en is nu juist datgene waar de
burger zich aan stoort.