files en huisvesting

Tjerk Jouwstra tjouwstra at WXS.NL
Wed Oct 29 11:59:51 CET 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Bart,

Je schreef onder meer:

> De houding van "dan moet men maar niet zo ver van het werk (of de
> crèche) af gaan wonen" is kortzichtig staatsdirigisme. Misschien zit er
> een kleine component van slecht beleid qua ruimtelijke ordening in, maar
> je moet gewoon respect hebben voor de keuzen die de burger massaal
> maakt. Toegenomen welvaart betekent dat men gewoon minder concessies wil
> doen (en hoeft te doen) m.b.t. de keuze voor werk en wonen, resp. woon-
> en arbeids-mobiliteit.

Vergeet hierbij ook niet, dat  we graag willen, dat zowel man als vrouw aan
het arbeidsproces deelnemen en het bij twee carrierepatronen zeer
onwaarschijnlijk is, dat beide partners altijd werk kunnen vinden in de
naaste -te befietsen- woonomgeving. Er zal dus altijd woonwerkverkeer zijn.
En zoeken naar huisvesting in centrum gemeentes. Utrecht kan er van
meepraten. Overigens begrijp ik dat gemopper op OV niet. Doordat ik werkzaam
ben bij een Hogeschool in Rotterdam en daar verantwoordelijk voor de
deeltijd, kan ik later op de dag met voordeelurenkaart reizen, en is er inde
eerste klas ruimte zat. En ook al hapert er wel eens wat in het trein
verkeer, de dagen die ik in de afgelopen 5 jaar daardoor heb moeten missen,
zijn op de vingers van 1 hand te tellen. En zowaar, de treinen worden nu nog
rookvrij ook!

Groet,

Tjerk