Huuruitzetting of woningbehoud, that's the question!?!

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Sat Oct 18 09:12:38 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste Joost Hoek,

Ik vind je signering wat vervreemdend, ontmenselijkend, minachting voor de
individu. Draag je ook nog een masker/sluier? Eigenlijk zie ik je daarom
liever van dit forum verdwijnen. Maar goed, dat is aan jou.

Je vraag vind ik verder meer iets voor de gemeentepolitiek. Een beetje
pragmatisch bestuur zou het kunnen overwegen, alleen al omdat je dan minder
daklozen, zieken en criminelen krijgt die de samenleving alleen maar *meer*
kosten. Ik vermoed dat er zelfs al woningcorporaties en/of gemeentebesturen
zijn die een dergelijke regeling hanteren, al of niet i.s.m. een
gemeentelijke kredietbank. Niks tegen dus - alleen de bureaucratie zorgt
voor schotjes, dus je hebt een creatieve wethouder nodig met een goede
babbel. Anders hoor je dat de gemeente teveel uitgeeft aan bijstand o.i.d.
Beter ware dan propaganda vooraf als: we besparen dankzij ... zus en zoveel....

Henk Vreekamp, Utrecht