Friso en Mabel, cri de coeur

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Fri Oct 10 22:54:16 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Tjerk Jouwstra wrote:

Tjerk,

> Ik begrijp dat Balkenende zijn verantwoordelijkheid neemt

Nou, mij lijkt eerder orde op zaken probeert te stellen,
maar let vooral even niet op de "collateral damage".

Dat noem ik wat anders dan de verantwoordelijkheid nemen.
Die heeft hij bovendien niet genomen, maar de (toevallige)
omstandigheden zijn handelen laten bepalen.

Ik vind het nogal wat dat de Eerste Minister zich op een
dergelijke wijze in het ootje laat nemen.

Dan kun je moeilijk stellen dat hij de verantwoordelijk op
zich nam.

Hij had hier de touwtjes in handen moeten hebben !!!!
Die had en heeft ie niet, ook nooit gehad zoveel is mij nu
al duidelijk.

En op een moment dat het mis dreigt te gaan komt er een
'oplossing' voor het wanbeleid van Balkenende zelf.

Niet voor de prins en zijn verloofde, of de monarchie, maar
voor zijn eigen positie.

Die worden met een kluitje het riet in gestuurd omdat
Balkenende er een andere moraal op na houdt, en die de prins
en zijn volk voorschotelt krijgen van deze MP. Met alle
gevolgen voor de prins, die nu zonder vorm van proces de
rest van zijn leven aan mag kijken tegen de leugenachtige
praktijken van een regering.

Ik weet niet of ik zit te wachten op een dergelijke Minister
President.

>  (*de buges moen hun vrantwrdlijkhd nemn*)

Ik hoop dat die hun gezond verstand blijven gebruiken en aan
deze 'voorganger', en dit alles behalve een lichtend
voorbeeld geen voorbeeld nemen.

Ik vind het van een zeer bedenkelijk niveau, namelijk.

 > en vooral Wim Kok en minister *zware Van
> Nelle*Remkes van de gehele gang van zaken de schuld wil geven.

Ja, grappig hoe hij aan zichzelf denkt en niet aan zijn
land, het volk en de monarchie.

 > Mij bekruipt
> het gevoel, dat hij te snel is geweest met het intrekken van de
> toestemmingswet,

Ja, het lijkt een beetje op 'eigen schuld dikke bult',
hadden jullie maar niet tegen mij (Balkenende) moeten liegen.

Maar dat kan natuurlijk niet het uitgangspunt zijn in
dergelijke verhoudingen. Het landsbelang dient hier voorop
te staan. Ook de bedenkelijke motivering van een Herben kan
geen leidraad zijn in deze. Enkel gedegen en integer
handelen. Maar ook daar lijkt geen sprake van, want hoe
willen beide getroffen ooit hun 'misstap' nog kunnen
herstellen?

Dit land en de monarchie verdient een betere premier.

Gaat D66 doormodderen met iemand die niet instaat lijkt
verantwoordelijkheid te nemen tegenover allen betrokken in
een probleem of conflict?

Henk Elegeert