visum

Fri Oct 10 17:49:59 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Je hebt helemaal gelijk, vind ik, Louwrens...

NL behandelt vele buitenlanders (ook niet-arme) die voor zaken of familie
komen trouwens al meer dan 10 jaar afschuwelijk en beledigend, ontmoedigend
inderdaad...
Heel wat mee te stellen gehad, heb nu ook vrienden die zonder problemen
Parijs enzovoort bezoeken, zelfs vanuit Londen bijvoorbeeld (werk en woning
daar), of waarvandaan dan ook, maar ons maar zijn gaan mijden als het effe
kan, want de vernederingen oa op onze ambassades en consulaten is waardige
mensen uiteindelijk te groot.
Zelfs op doorreis Schiphol (transfer passenger) moeten ze nog door het stof,
en extra tickets hebben, echt ziek, ellendig vooral voor hen maar ook voor
ons dus!
Een bezoek aan ons als ze (toevallig) op reis zijn in de buurt voor zaken of
wat dan ook is prakisch onmogelijk.

Wie weet verandert het na zoveel jaren als we "teruggepakt" worden, maar die
kans lijkt me klein, andere landen hebben onze uitgaven daar wel graag en
willen niet zo'n slechte naam als land en volk als wij bij velen inmiddels
hebben. Zou sowieso willen dat onze verantwoordelijke politici en ambtenaren
ipv gewone burgers er de lasten van ondervinden... anders kunnen vrienden en
familie elkaar 2 kanten op praktisch niet meer bezoeken als dat eens goed
uitkomt.

Fritz