Friso en Mabel, cri de coeur

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Fri Oct 10 14:45:52 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ze gaan dus wel trouwen, en steken hun vinger op naar de toestemmingswet. Grandioos.

Als iemand de laatste weken op onheuse wijze is bejegend, is het Mabel Wisse Smit wel. Iedereen met een haartje verstand in z'n kop kan zien dat Mabel erin is geluisd. Door pers en politiek in joint venture. Ze heeft een paar nachtjes met haar vriendje op zijn boot gepit. Big deal.  Ze heeft een paar keer met hem een Chineesje gegeten, so what? In de Volkskrant van vandaag kan je lezen hoe die hele zeilkakkerswereld met Bruinsma aan tafel schoof als het goed uitkwam en er iets te verdienen valt. Nederland wederom op zijn smalst.

Maar er moest een bokje gezocht worden dat de zonden mocht dragen. Het werd een geitje. Mabel diende zich aan, kwetsbaar als ze is als aanstaande bruid. Met z'n allen op haar storten, lekker veilig jongens. Zoals die dirkvandenbroekjes die onze Amsterdamse Joos hebben doodgetrapt omdat ze een blikje hondenvoer en een blikje bier had gejat (godoverdomme: er wordt op gigaschaal gejat in de top van het bedrijfsleven (ahold...), ambtenaren frauderen structureel -esf, bouwfraude, hogeschoolfraude, adamcurry-fraude, f'.vogelpestfraude- maar iemand die een *blikje* jat omdat ze dorst heeft wordt onder het toeziend oog van de Prins der Nederlanden doogetrapt. oK, vreemde vergelijking, maar ik ben pissig, en ik zie toevallig wèl de connection. Want Mabel werd en wordt net zo doodgetrapt om een niemandalletje.

Partijgenoten, ik heb het even helemaal gehad met dit land, deze politiek, deze mentaliteit.