No subject

Olav Lavell olavell at XS4ALL.NL
Tue Oct 7 11:49:48 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op di 07-10-2003, om 11:35 schreef Douwe Osinga:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Hmm. Hoe zie je het verband tussen democratisch en mensenrechten dan?
> Als een meederheid van het volk voor iets is dat in strijd is met de
> mensenrechten, en volgens de geldende normen er ook in slaagt om dat
> tot wet te maken, is die wet dan toch ondemocratisch?

Wedervraag. Als de meerderheid van het volk erin slaagt om de
democratische rechten van de minderheid (langs wettelijke, democratische
wegen) af te nemen, is dat dan nog steeds democratisch?

Bij democratie hoort niet alleen dat mensen mogen stemmen, maar ook dat
iedereen als mens gerespecteerd wordt. Toch?

--
Met vriendelijke groet,

Olav.