VVD D66 links gepasseerd?

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Mon Oct 6 16:16:01 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Er is een links liberale vleugel, of liever: een vleugelltje, binnen de
VVD waarmee ik contact heb, en die me wel aanspreekt. Het zijn échte
liberalen die balen van het (neo)conservatisme binnen hun partij, maar
D66 te vaag vinden. Deze vleugel organisert regelmatig spraakmakende
debatten, en wint aan invloed in de partij. Kijk, als D66 wordt het een
harde dobber, de komende jaren, laten we realitisch zijn. Als we een
zetel halen in Europa, dan mogen we blij zijn. Ik vrees, maar hop
gelogenstraft te worden, ik vrees dat we de komende kamerverkiezingen
gaan uitkomen op zo'n drie á vrier zetels. Ik vrees dat we in Europa,
maar ik hoop gelogenstraft te worden, geen zetel zullen behalen.
Dan moeten we met anderen samen gaan werken, verder dan in
coalitieverband.
Bernard, ik wil me best inzetten voor een sociaal liberaal overleg
D66-VVD. Om eens de meningen uit te wisselen en te verkennen wat
mogelijk en onmogelijk is.

Hein