VVD D66 links gepasseerd?

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Mon Oct 6 08:54:56 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Democs,

De D66 TK-fractie, feitelijk de leidende kring, bakt er niks van. Ik heb
sterk de indruk dat de VVD onder Van Aartsen op enkele belangrijke punten
D66 links heeft gepasseerd. De VVD is nu voor gekozen burgemeesters, een
EU-referendum, benadert het EU-Stabiliteitspact veel pragmatischer en
flexibeler. En als ik nog meer nadenk, vind ik vast nog wel meer hoofdzaken.

Angst uit de boot (Balkje-2) te vallen, houdt de TK-fractie in alle
hoofdzaken de kaken op elkaar. Dankzij ons fantasieloze clubje op Het
Binnenhof, krijgt geheel D66 een conservatief en onbetekend imago. Van de
twee nieuwkomers in die fractie verneem ik ook niks anders dan deelname aan
tv-spelletjes en vage teksten op opiniepagina's. Van der Ham is een beetje
een domkop en wildeman, Van der Laan valt mij nog meer tegen.

Waar gaat dat heen, sociaal en conservatief als de grote neoliberale
vleugel in het CDA...

Henk Vreekamp, Utrecht