Ba-Ma-Toga

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Fri Oct 3 10:49:47 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Tjerk,

Volgens mij is dit een vervolg op het beleid sinds een jaar om de
doorstroming HBO-WO te stoppen.

Ikzelf betreur het niet, er zijn al te veel jurken. De samenleving is al
veel te veel gejuridiseerd. En, veel jurk-beroepen (recht, theologie)
bewegen zich in wezen op professioneel, HBO-niveau. Dat men nu een complete
WO-opleiding voorschrijft zal wel iets te maken hebben met de angst voor
sociale degradatie. Trouwens, destijds konden mensen met een kandidaats
theologie direct dominee worden - naar ik begrijp hebben ze later een
doctoraal als voorwaarde gesteld. Ach, dominees en advocaten, maak er maar
MBO-ers van...

Henk Vreekamp, Utrecht.