Irak-motie

Jasper Diekema jasper.diekema at WANADOO.NL
Wed Nov 26 22:57:37 CET 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste mensen,

Ten eerste wil ik even melden dat ik (als platform secretaris) het ook
jammer vond dat de moties samengevoegd moesten worden, maar ja toen het
platform IZ werd benaderd was alles eigenlijk al in kannen en kruiken en
stonden we eigenlijk tegen de muur. Dan kun je wel hartsvochtig je zin
willen doordrijven, maar goed we hebben maar besloten om het compromis te
sluiten. Overigens was het grootste deel van de motie uiteindelijk onze
motie!

Het idee van een motieplatform ofzo vind ik toppie! Dat zou er in ieder
geval voor zorgen dat je de regel/komma/detailneukers alle gras voor de
voeten wegmaait, want dan kunnen ze dan al hun ei kwijt. Dat zou de
effectiviteit ten goede komen!!
Daarnaast vind ik het ook wel enigszins overdreven hoe sommigen op sommige
congressen zo te keer gaan op details en niet gewoon bepaalde moties "in de
sfeer" van kunnen steunen! Uiteindelijk zijn veel moties toch niet meer als
symboliek en signaal... Verder is het misschien ook discutabel te noemen dat
het bestuur ons advies moet geven over moties... Dat wil ik helemaal niet
van het bestuur horen, zeker niet wanneer het over (actuele) politieke
moties gaat..

Grt,
Jasper Diekema