D66-successen in Europa

Rikkert J. Swets r.swets at WARANDE.NET
Mon Nov 17 12:21:53 CET 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ik eronder...

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Okee Herman,
>
> Misschien was de reactie iets te snel en niet geheel correct! Toch blijf
ik
> wel van mening dat het nu nog afkeuren van het optreden van de VS in Iraq
> retropespectief is en niet meer ertoe doende..
>
> Jasper

Dat ben ik nou helemaal niet met je eens. Dat het achteraf veroordelen van
de bezetting de Iraqi niet helpt ben ik met je eens. Ik vind echter van de
aanvallen van de VS op Iraq en Afganistan een zeer gevaarlijk precedent
uitgaan. Niet alleen vanwege de gebrekkige legetimatie, maar vooral vanwege
de gebrekkige uitvoering en de controle daarop. De VN is er niet alleen om
een aanval van legetimiteit te voorzien, maar ook om zorg te dragen dat die
aanval "netjes" wordt uitgevoerd. Dat laatste wordt nogal eens vergeten...
groeten, Rikkert