persbericht Irak

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Wed Nov 12 22:46:22 CET 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 20:52 12/11/2003 +0100, Bert Bakker wrote:

>˜Onmiddellijke terugtrekking zou tot anarchie leiden, waardoor de gewapende
>facties en de restanten van het Hoessein-regime, de het land in totale chaos
>kunnen storten,

Het bericht is symaptiek, maar niet helder. Het blijft schipperen. Ik wil een heldere positie horen. De chaos in het land is door de inval en de disruptie veroorzaakt. En door het gebrek aan management en doelgericht bestuur achteraf. De anarchie is door shock and awe veroorzaakt, en door gebrek aan kennis van de plaatselijke cultuur.
De "totale chaos" kan je niet primair wijten aan de bendes van Saddam, hoe slecht die ook zijn, maar aan het wanbeleid van de zogeheten coalitie. Die hebben die bendes vrij spel gegeven. En alibi.

Spijt me dat ik zo bars ben, maar ik ben het echt zat (om met Vendrik te spreken).