Meer over de Irak-Leugens

Olav Lavell olavell at XS4ALL.NL
Tue Nov 11 12:04:07 CET 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op di 11-11-2003, om 11:43 schreef jasper.diekema at wanadoo.nl:

> Ja, maar wat hebben we daar dan aan?? Kunnen we niet veel beter
> constructief reageren en zorgen dat de situatie daar snel stabiliseert
> i.p.v destructief roepen dat Amerika gelogen heeft en toch niets
> bereiken...

Je moet het tweede doen om het eerste mogelijk te maken.

Het is helemaal niet "destructief" om de waarheid helder onder ogen te
zien, integendeel. En je kunt niets goeds construeren op een
leugenachtig fundament.

Denk daar maar eens over.

De situatie daar "snel" laten stabiliseren vereist m.i. vooral ook het
terugtrekken van Amerikanen, Britten, Australiers, Nederlanders, Polen
en wat daar zoal nog meer rondloopt als troepen van de "coalitie". De
bevolking van Irak heeft allang duidelijk gemaakt dat ze deze bezetting
een grove belediging vindt.

(natuurlijk zie ik nog wel een taak voor de VN, maar dan zonder die
"besmette" landen incl. het onze)

Het stabiliseren zal wel niet snel gaan, want de coalitie (en m.n.
Amerika) heeft er een grote kolerezooi van gemaakt. Voorlopig wordt de
situatie alleen maar *onstabieler*, men is duidelijk aan het afglijden.

--
Met vriendelijke groet,
Olav.