Zwak van waarde

Mon Nov 10 13:54:40 CET 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Er wordt steeds gesproken over het feit dat de koningin zich niet kan
verdedigen? Ik vraag mij af waarom dat is? Als dat staatsrechtelijk geregeld
is is dat een reden te meer om dat eens te veranderen. Maar is zij werkelijk
minder in staat zich te verdedigen dan bv mijn persoontje of mijn
buurvrouw/man? Financieel gezien kan ze al makkelijker een stap naar de
rechter maken. Ook in de pers zal men happiger zijn op haar tegenverhaal dan
het mijne bv. Nu snap ik ook wel dat ik niet besproken wordt in kopspijkers
maar als we het dan op de principes gooien...... En dat ik kan roepen wat ik
wil en balkenende verantwoordelijk is voor haar verhaal snap ik ook, maar ze
hebben wel vaker interviews waarin ze zich kan verdedigen. Bovendien kan ze
wel sneller aandacht krijgen dan ik bv. Dus bij die onweerbaarheid valt het
volgens mij wel mee.

Groetjes,
Joris