Zwak van waarde

Bart Meerdink bm_web at XS4ALL.NL
Sun Nov 9 21:48:21 CET 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ik moet toegeven dat ik het allemaal niet zo precies volg, maar ik denk
dat er een duidelijk verschil is tussen spotten met wat iemand IS, of
het nu koningin, homo, bejaard, gehandicapte, neger of gewoon anders is,
en spotten met wat iemand zegt of doet.

Het eerste is goedkoop en smakeloos, of zelfs gemeen, het tweede kan
humoristisch en wel smaakvol zijn, zeker als het bewuste "slachtoffer"
op soortgelijke wijze revanche kan nemen.

Het lijkt er op dat er een overdosis van de eerste soort op TV geweest is.

Zoals er trouwens vaak sprake is van een overdosis, of het nu Abou
Jahjah's AEL is, Enschede, Volendam, Mabel, Fortuyn, Volkert,
bolletjeslikkers, Srebrenica-rapport, het meisje van Nulde, enz, enz,
enz. Hilversum is een gigantische echo-put, allemaal tegelijk hetzelfde.

Bart Meerdink