files en huisvesting

Ger gmw.arts at HOME.NL
Thu Nov 6 09:46:03 CET 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Beste Ger?
>
> Zoals je ziet is in deze groep het aantal  pencilpushers aka
> administrateurs/ambtenaren rijkelijk oververtegenwoordigt. Vandaar de vaak
> dreamland lange baan kostbare non-oplossingen..
> Wat gepresenteerd wordt als creatief is in feite re-creatief denken.
> Lenny verwacht dat hun 'thinking outside the box' iets met het vrouwelijk
> geslachtdeel te maken heeft.
> Het verplaatsen van hele bevolkingsgroepen door dezelfde ambtenaren die
20+
> jaar geleden preekten dat een ieder maar buiten, en het liefs ver buiten
> [...]

Helaas moet ik je daarin geheel gelijk geven. En dat geldt helaas ook voor
de regering, veel leden er van zijn lui die nog nooit in de maatschappij
hebben gestaan maar beroepspolitici zijn. Of vanuit het ambtenarenkorps
komen.
Ik wil daarmee niet zeggen dat ze hun werk niet doen maar ze doen dat wel
vanuit een andere beleving. En dat is vaak een andere dan de werkelijkheid.
Om maar eens een voorbeeld te noemen:
Bij de (her)keuring van de WAO wordt er gekeken of er 3 functies te vinden
die je kan doen en of daar ook vacatures in zijn. Waar zo'n vacature is doet
niet ter zaken. Al woon je in Maastricht en is er een vacature in Groningen.
Tja, dan ga je maar verhuizen wordt er geredeneerd. Al heb je bijvoorbeeld
net je huis gekocht en kan je helemaal niet verhuizen door de financiele
perikelen, of er is gewoonweg geen woning te krijgen, het maakt allemaal
niet uit. Dat zijn nu eenmaal de beleidsterreinen van een ander ministerie
en daar kunnen ze moeilijk rekening mee houden op sociale zaken toch?

Zo ook met het onderwerp waar het hier overgaat. Voorstellen die alleen
realiseerbaar zijn in dreamland. Op loopafstand voor iedereen ondergronds
OV, 24 uur per dag. Of hele volksstammen maar gaan verhuizen naar het werk,
of andersom. Vinexlocaties gaan we maar weer voor de helft slopen om er
bedrijven tussenin te planten. We gaan de het hele wegennet weer veranderen
in de woonwijken om te zorgen dat het vrachtverkeer er weer kan komen want
bedrijven moeten toch ook bevoorraad kunnen worden toch?
Nog beter misschien, al productiearbeid in Nederland gaan we verplaatsen
naar de aankomende goedkope nieuwe EU-landen en we gaan allemaal
administratief werk doen. Of misschien allemaal in de zorg werken cq.
ambtenaar worden.
Uiteraard zal een groot deel in het OV moeten gaan werken en ondergronds
moeten gaan. Als we de loopafstand even vaststellen op 1 km en dat uitsmeren
over heel Nederland schat ik dat we zo'n 70.000 plekken nodig hebben waar we
in en uit kunnen stappen. Als we per station dan 2 mensen nodig hebben, 24
uur per dag zijn dat er al 6 per dag. Even nog een oplossing bedenken omdat
we maar 36 uur willen werken per dag maar oke, het komt neer op 4,6 x 6 x
70.000 = 326.000 mensen. En dan moeten we nog mensen hebben die op de
treintjes rijden, conducteurs en toezichthouders, onderhoudsmonteurs,
administatiemedewerkers, en natuurlijk dikbetaalde directieleden. Kortom,
het grootste deel van Nederland gaat werken in het Openbaar Vervoer.
Alles wat we nodig hebben verder aan voedsel en andere levensbehoeften gaan
we dan maar importeren neem ik aan.
Alleen nog even bedenken waar we de mensen die dat OV moeten betalen het
geld gaan verdienen daarvoor.

Alle voorstellen die we gaan indienen gaan in het vervolg beginnen met:" Er
was eens een...........". En eindigen met:" Ze leefden nog lang en
gelukkig".
Zou er dan ook onder komen te staan, Auteursrechten van D'66?